STRUČNĚ A JEDNODUŠE

Reklamace a vrácení zboží

Nejste spokojeni s vaší objednávkou anebo se vám s produktem něco přihodilo? Ozvěte se mi a všechno spolu obratem vyřešíme. Vymyslíme to nejlepší řešení, poradím vám, jak balíček zabalit a pokud bude třeba, pošlu vám štítek pro dopravce.

Náklady spojené s dopravou jdou na mě.

Fakturu hledat nemusíte, stačí mi vaše jméno a já už vše dohledám.

info@atelyer.cz
+420 721 771 345

LISTINA ÚŘEDNÍ

Reklamační řád

1. Všeobecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník”) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží”), u něhož jsou ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „lhůta k uplatnění”) uplatňována práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace”).

1.2. „Prodávajícím” se rozumí internetový obchod www.atelyer.cz osoby Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91, IČ: 06249329, osoba je vedena pod Č. j. ŽO/12790/2017 FÚ pro Středočeský kraj, územního pracoviště v Sedlčanech.

1.3. „Kupující” je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.

1.4. Požádá-li o to kupující, prodávající písemně potvrdí (dále jen „potvrzení”), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají povinnosti prodávajícího v případě vadného plnění. Prodávající v potvrzení uvede i firmu, sídlo a identifikační údaj. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení nahradit dokladem o zakoupení věci obsahující firmu, sídlo a identifikační údaj (dále jen „doklad”).

1.5. „Reklamací” se rozumí oznámení zjištěné vady, kterou zjistí kupující a bez zbytečného odkladu písemně nebo telefonicky oznámí prodávajícímu (Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91, e-mail: info@atelyer.cz, tel: +420 721 771 345).

2. Rozsah a odpovědnost za vady

2.1. Odpovědnost za vady se vztahuje na vady zboží, které se vyskytnou ve lhůtě k uplatnění 24 měsíců.

2.2. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží:
• pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu
• pokud si kupující vadu sám způsobil
• pokud nebylo právo z vady uplatněno ve lhůtě k uplatnění 24 měsíců
• při neodborných opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích
• při užívání a zacházení se zbožím v rozporu s doporučením, které přiložil výrobce
• při poškození zboží živelnou událostí

3. Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění

3.1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců.

3.2. Lhůta k uplatnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

3.3. Konkrétní délka lhůty je u každého zboží uvedena v potvrzení.

3.4. Do délky lhůty k uplatnění se nepočítá doba od přijetí oprávněné reklamace až do doby, kdy je kupující povinen zboží si po vyřízení reklamace převzít.

4. Nároky z odpovědnosti za vady

4.1. Kupujícímu v případě oprávněného uplatnění práv z vadného plnění náleží nároky vyplývající z Občanského zákoníku, příp. dalších právních předpisů.

4.2. Kupující má zejména právo:
• i na dodání nového zboží bez vad
• na výměnu součásti, pokud se vada týká pouze součástí zboží
• na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti i případě odstranitelné vady, pokud kupující nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad
• na přiměřenou slevu, neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu zboží
• na přiměřenou slevu i v případě, že prodávající kupujícímu nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jako i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné potíže

4.3. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

5. Převzetí zboží

5.1. Kupující přebírá od přepravní služby jen zásilky bez viditelného poškození. V případě viditelného poškození zásilky nebo zjistí-li jakýkoliv rozdíl s dodacím listem, sepíše kupující s přepravní službou reklamační protokol nebo zboží nepřevezme.

5.2. Pokud po převzetí a rozbalení zásilky kupující zjistí, že obsah byl přepravou poškozen, bez zbytečného odkladu vyrozumí prodávajícího, nejpozději však do jednoho pracovního dne, telefonicky na telefonní číslo +420 721 771 345 nebo e-mailem na info@atelyer.cz.

6. Vystavení písemného potvrzení

6.1. Nebylo-li ze strany prodávající již učiněno, vydá potvrzení kupujícímu dle čl. 1.4.

6.2. Kupující žádá o vydání potvrzení až po ověření funkčnosti výrobku.

6.3. Je-li u výrobku přiložen originální formulář pro potvrzení vydaný výrobcem, kupující ho vyplní včetně katalogového čísla a data převzetí a odešle na adresu Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91. Prodávající vzorový formulář potvrdí a zašle zpět kupujícímu.

6.4. Kupující bere na vědomí, že někteří výrobci nevydávají vzorový formulář k potvrzení a k uplatnění reklamace stačí typicky doklad.

7. Způsob reklamace a jejího vyřízení

7.1. Reklamace vyřizuje internetový obchod www.atelyer.cz osoby Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91, prostřednictvím telefonu č. +420 721 771 345 nebo na e-mailové adrese info@atelyer.cz.

7.2. Po obdržení reklamace informuje prodávající kupujícího o následném postupu v závislosti na druhu zboží, zejména kam má kupující vadné zboží doručit.

7.3. Kupující je povinen se prokázat zakoupením zboží u prodávající, a to především dokladem, a je-li to z povahy věci nutné, také potvrzením.

7.4. Je-li to z povahy věci potřebné, kupující zboží zašle v úplném stavu, a to včetně přiloženého návodu a ostatního příslušenství.

7.5. Kupující je povinen zajistit dostatečně bezpečný obal zboží vyhovující nárokům přepravy. Při nedostatečně chráněném zboží nemusí být reklamace uznána oprávněnou.

7.6. Přijetí zboží k reklamaci bude kupujícímu prodávajícím potvrzeno e-mailem nebo telefonicky spolu s informacemi o nejvhodnější formě a podrobnostech reklamačního řízení.

7.7. Kupující bude informován prostřednictvím e-mailu, který slouží jako potvrzení o převzetí zboží k reklamaci. E-mail bude obsahovat popis závady, předpokládaný výsledek reklamace a přibližné datum vyřízení reklamace.

7.8. Prodávající je povinen pro vyřízení reklamace dodržet lhůty stanovené závaznými právního předpisy o ochraně spotřebitele. Prodávající bude kupujícího po vyřízení reklamace kontaktovat e-mailem. Kupující je oprávněn se o průběhu reklamace informovat, a to telefonicky, nebo prostřednictvím e-mailu info@atelyer.cz.

7.9. O vyřízení reklamace bude vystaven protokol, který bude přiložen ke zboží.

7.10. Kupující má v případě oprávněné reklamace nárok na náhradu nákladů spojených s dopravou na adresu prodávajícího, ale pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

8. Závěrečná ustanovení

Tento reklamační řád je platný od 23. 6. 2024.

LISTINA ÚŘEDNÍ

Odstoupení od kupní smlouvy

1. Právo odstoupit od kupní smlouvy

1.1. Do 14 dnů máte právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu.

1.2. Máte právo odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy vy nebo vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete zboží.

1.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém rozhodnutí odstoupit od kupní smlouvy informovat (Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91, e-mail: info@atelyer.cz, tel: +420 721 771 345) prostřednictvím e-mailu, doporučeného dopisu nebo telefonu.

1.4. Aby byla dodržena 14denní lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačí informovat o uplatnění práva odstoupit od kupní smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.

2. Důsledky odstoupení od kupní smlouvy

2.1. Pokud odstoupíte od kupní smlouvy, vrátím vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy jsem byla informována o vašem rozhodnutí odstoupit od smlouvy, všechny platby, které jsem od vás obdržela, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání mnou nabízený). Pro vrácení plateb použiji vámi zvolený bankovní účet. S vrácením platby mohu počkat do té doby, než vrácené zboží obdržím, nebo než prokážete, že jste zboží odeslal(a) zpět, podle toho, co nastane dříve.

2.2. Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy mi oznámíte, že odstupujete od kupní smlouvy, zašlete zpět na adresu (Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91). Lhůta se považuje za dodrženou, pokud mi odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.

2.3. Odpovědnost za snížení hodnoty vráceného zboží
Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.