1. Všeobecná ustanovení
1.1. Tento reklamační řád byl zpracován dle ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník”) a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „zboží”), u něhož jsou ve lhůtě k uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „lhůta k uplatnění”) uplatňována práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace”).
1.2. „Prodávajícím” se rozumí internetový obchod www.atelyer.cz osoby Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91, IČ: 06249329, osoba je vedena pod Č. j. ŽO/12790/2017 FÚ pro Středočeský kraj, územního pracoviště v Sedlčanech.
1.3. „Kupující” je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží.
1.4. Požádá-li o to kupující, prodávající písemně potvrdí (dále jen „potvrzení”), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají povinnosti prodávajícího v případě vadného plnění. Prodávající v potvrzení uvede i firmu, sídlo a identifikační údaj. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení nahradit dokladem o zakoupení věci obsahující firmu, sídlo a identifikační údaj (dále jen „doklad”).
1.5. „Reklamací” se rozumí oznámení zjištěné vady, kterou zjistí kupující a bez zbytečného odkladu písemně nebo telefonicky oznámí prodávajícímu (Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91, e-mail: info@atelyer.cz, tel: +420 721 771 345).
2. Rozsah a odpovědnost za vady
2.1. Odpovědnost za vady se vztahuje na vady zboží, které se vyskytnou ve lhůtě k uplatnění 24 měsíců.
2.2. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží:
• pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu
• pokud si kupující vadu sám způsobil
• pokud nebylo právo z vady uplatněno ve lhůtě k uplatnění 24 měsíců
• při neodborných opravách, úpravách nebo jiných neodborných zásazích
• při užívání a zacházení se zbožím v rozporu s doporučením, které přiložil výrobce
• při poškození zboží živelnou událostí
3. Lhůta k uplatnění práv z vadného plnění
3.1. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 24 měsíců.
3.2. Lhůta k uplatnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
3.3. Konkrétní délka lhůty je u každého zboží uvedena v potvrzení.
3.4. Do délky lhůty k uplatnění se nepočítá doba od přijetí oprávněné reklamace až do doby, kdy je kupující povinen zboží si po vyřízení reklamace převzít.
4. Nároky z odpovědnosti za vady
4.1. Kupujícímu v případě oprávněného uplatnění práv z vadného plnění náleží nároky vyplývající z Občanského zákoníku, příp. dalších právních předpisů.
4.2. Kupující má zejména právo:
• i na dodání nového zboží bez vad
• na výměnu součásti, pokud se vada týká pouze součástí zboží
• na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti i případě odstranitelné vady, pokud kupující nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad
• na přiměřenou slevu, neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu zboží
• na přiměřenou slevu i v případě, že prodávající kupujícímu nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jako i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné potíže
4.3. Má-li zboží vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
5. Převzetí zboží
5.1. Kupující přebírá od přepravní služby jen zásilky bez viditelného poškození. V případě viditelného poškození zásilky nebo zjistí-li jakýkoliv rozdíl s dodacím listem, sepíše kupující s přepravní službou reklamační protokol nebo zboží nepřevezme.
5.2. Pokud po převzetí a rozbalení zásilky kupující zjistí, že obsah byl přepravou poškozen, bez zbytečného odkladu vyrozumí prodávajícího, nejpozději však do jednoho pracovního dne, telefonicky na telefonní číslo +420 721 771 345 nebo e-mailem na info@atelyer.cz.
6. Vystavení písemného potvrzení
6.1. Nebylo-li ze strany prodávající již učiněno, vydá potvrzení kupujícímu dle čl. 1.4.
6.2. Kupující žádá o vydání potvrzení až po ověření funkčnosti výrobku.
6.3. Je-li u výrobku přiložen originální formulář pro potvrzení vydaný výrobcem, kupující ho vyplní včetně katalogového čísla a data převzetí a odešle na adresu Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91. Prodávající vzorový formulář potvrdí a zašle zpět kupujícímu.
6.4. Kupující bere na vědomí, že někteří výrobci nevydávají vzorový formulář k potvrzení a k uplatnění reklamace stačí typicky doklad.
7. Způsob reklamace a jejího vyřízení
7.1. Reklamace vyřizuje internetový obchod www.atelyer.cz osoby Filip Král, adresa Přestavlky 5, Sedlec-Prčice, 257 91, prostřednictvím telefonu č. +420 721 771 345 nebo na e-mailové adrese info@atelyer.cz.
7.2. Po obdržení reklamace informuje prodávající kupujícího o následném postupu v závislosti na druhu zboží, zejména kam má kupující vadné zboží doručit.
7.3. Kupující je povinen se prokázat zakoupením zboží u prodávající, a to především dokladem, a je-li to z povahy věci nutné, také potvrzením.
7.4. Je-li to z povahy věci potřebné, kupující zboží zašle v úplném stavu, a to včetně přiloženého návodu a ostatního příslušenství.
7.5. Kupující je povinen zajistit dostatečně bezpečný obal zboží vyhovující nárokům přepravy. Při nedostatečně chráněném zboží nemusí být reklamace uznána oprávněnou.
7.6. Přijetí zboží k reklamaci bude kupujícímu prodávajícím potvrzeno e-mailem nebo telefonicky spolu s informacemi o nejvhodnější formě a podrobnostech reklamačního řízení.
7.7. Kupující bude informován prostřednictvím e-mailu, který slouží jako potvrzení o převzetí zboží k reklamaci. E-mail bude obsahovat popis závady, předpokládaný výsledek reklamace a přibližné datum vyřízení reklamace.
7.8. Prodávající je povinen pro vyřízení reklamace dodržet lhůty stanovené závaznými právního předpisy o ochraně spotřebitele. Prodávající bude kupujícího po vyřízení reklamace kontaktovat e-mailem. Kupující je oprávněn se o průběhu reklamace informovat, a to telefonicky, nebo prostřednictvím e-mailu info@atelyer.cz.
7.9. O vyřízení reklamace bude vystaven protokol, který bude přiložen ke zboží.
7.10. Kupující má v případě oprávněné reklamace nárok na náhradu nákladů spojených s dopravou na adresu prodávajícího, ale pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
8. Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád je platný od 23. 6. 2024.